عضو جدایی ناپذیر فرآیند تبلیغات در هر رسانه ای طراحی گرافیک می باشد. فرقی نمیکند شما بخواهید یک تراکت چاپ کنید، وبسایت بسازید یا تبلیغات تلویزیونی تولید کنید. حضور گرافیست در تمامی این موارد الزامی است. وظیفه طراح گرافیک ایجاد یک ارتباط بصری موثر میان تبلیغ و مخاطب است. گرافیست باید شکل و فرم را بشناسد، به علم روانشناسی آگاه باشد و در زمینه بازاریابی مطالعه داشته باشد. برخی گمان میکنند گرافیست به شخصی گفته می شود که به یکی از نرم افزارهای گرافیکی مخصوصا فتوشاپ مسلط باشد، در صورتی که این آخرین وظیفه یک طراح است. گرافیست های حرفه ای قبل از آنکه کامپیوتر خود را روشن کنند به تحقیق در مورد سوژه تبلیغ می پردازند و آن را از هرجهت مورد بررسی قرار می دهند. سپس به سراغ مخاطبین محصول یا خدمات مورد نظر رفته و آنها را از لحاظ سن، جنسیت، رده اجتماعی و بسیاری موارد دیگر بررسی میکنند. سپس با متخصصین بازاریابی مشورت کرده و بهترین استرتژی برای معرفی محصول و خدمات مورد نظر را انتخاب می کنند. آنگاه دست به قلم شده و اتودهای ابتدایی را طراحی می کنند و از میان آنها یکی را در نهایت انتخاب می کنند. اکنون وقت روشن کردن کامپیوتر و رفتن به سراغ یکی از نرم افزارهای گرافیکی است.
البته وظیفه طراحان گرافیک فقط طراحی تبلیغات نیست. همانطور که گفته شد آنها در تلاش برای برقراری ارتباط موثر بصری میان سوژه و مخاطب هستند. از دیگر کارهای طراحان گرافیک طراحی بسته بندی مناسب برای ارائه محصولات مختلف است که نیاز به تخصص فراوان و شناخت کامل از مواد و متریال های مختلف دارد. طراحان گرافیک باید به علم چاپ کاملا مسلط باشند و انواع چاپ را بشناسند.
از دیگر وظایف گرافیست ها طراحی و صفحه آرایی کتب و نشریات بوده که باید با هنر خود مخاطبان را به خواندن مطالب تشویق کرده و علاوه بر آن با استفاده از تکنیک های مختلف از خستگی چشم و ذهن مخاطب در هنگام مطالعه جلوگیری نمایند. یکی از بخش هایی که طراحان گرافیک باید بر آن تسلط داشته باشند طراحی نماد ها و نشانه های مختلف است که به مردم در درک سریع مطالب کمک شایانی می کند.
ما خرسندیم در گروه تبلیغاتی هوبیس تیمی از خلاق ترین طراحان گرافیک را دور هم جمع کرده ایم و بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه خواهیم نمود.