23
آوریل

پنج ویژگی یک لوگوی خوب

پنج ویژگی یک لوگوی خوب

طراحی لوگوتایپ پوتنگ

چرا به لوگو احتیاج داریم؟

لوگو مهمترین عضو هویت بصری هر مجموعه ای به حساب می آید. و در خط مقدم ارتباط با مخاطب قرار دارد، بنابراین بسیار مهم است که یک لوگوی بی نقص در اختیار داشته باشیم. در این نوشته شما را با پنج ویژگی یک لوگوی خوب آشنا خواهیم کرد.

طراحی لوگوتایپ لاتین CGW

1.مفهوم

با توجه به این موضوع که لوگو برای چه فعالیتی طراحی می شود باید لوگو با موضوع آن فعالیت ارتباط داشته باشد و دارای مفهوم و معنا باشد. مخاطب باید بتواند با دیدن لوگو زمینه فعالیت کسب و کار مورد نظر را حدس بزند. اگر بتوان این مسئله بسیار مهم را در طراحی لوگو رعایت کرد در آینده می تواند در فعالیت های تبلیغاتی بسیار به ما کمک کند و هزینه های تبلیغات را کاهش دهد. برای این منظور می توان در طراحی لوگو از نمادهای خاص هر فعالیت که در ذهن شناخته شده هستند استفاده کرد. مثلا برای یک شرکت کشتیرانی از لنگر، سکان، طناب و سایر موارد مربوط به کشتی استفاده کرد. به این ترتیب مخاطب با دیدن لوگو به سرعت متوجه می شود که با یک شرکت که در زمینه کشتی و کشتیرانی فعالیت می کند طرف است.

طراحی لوگو تینا‌کود

2.سادگی

بسیار مهم است که لوگو به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده باشد. طرح های پیچیده به هیچ عنوان در ذهن نمی مانند و مخاطب به سرعت آن را فراموش خواهد کرد. یک لوگوی ساده به سرعت در ذهن مخاطب ماندگار می شود. این موضوع بسیار در تبلیغات به شما کمک خواهد کرد. لوگو را تا حدی ساده طراحی کنید که هر فردی بتواند آن را به سادگی نقاشی کند. به اکثر لوگوهایی که می شناسید فکر کنید تا سادگی آن ها را به یاد بیاورید برای مثال لوگوی اپل، پپسی، کوکاکولا، ال جی، سامسونگ، زمزم و… .

طراحی لوگوتایپ موسسه حقوقی الهام

3.تناسب

لوگو باید در بین تمام اجزا دارای تناسب باشد. طراح لوگو باید همانند یک خوشنویس که تمام خطوط را با قطری برابر و مناسب می کشد بین تمام اجزای لوگو یک تناسب برقرار نماید. محدودیت در طراحی فرم کلی لوگو وجود ندارد یک لوگو می تواند در قالب مربع یا مستطیل طراحی شود. می تواند افقی یا عمودی باشد. قرینه یا غیر قرینه باشد اما به هر شکلی که طراحی می شود باید بین تمام خطوط، حروف و اشکال یک هماهنگی برقرار باشد.

طراحی لوگوتایپ حکیم

4.کاربردی

لوگو پرکاربردترین عضو هویت بصری است، ممکن است لازم شود لوگو بر روی هر شی ای چاپ شود. باید در هنگام طراحی لوگو به این موضوع توجه شود که اگر روزی قرار بود لوگو به وسیله لیزر بر روی فلز حک شود و یا به وسیله داغی بر روی چرم قراربگیرد قسمتی از آن به دلایل فنی حذف نشود. بهتر است در لوگو از خطوط بسیار باریک استفاده نشود فاصله خطوط به یکدیگر خیلی نزدیگ نباشد. و لوگو قابلیت اجرای تخت و تک رنگ را داشته باشد. لوگو های سه بعدی و پر از رنگ به درد شما نخواهند خورد.

طراحی لوگوتایپ عسل دلارام

5.رنگ

رنگ ها حرف می زنند. اگر شما یک رنگ اشتباه برای لوگو انتخاب کنید، به مخاطب کد اشتباه داده و ذهن او را از موضوع فعالیت دور خواهید کرد. رنگ باید با توجه به موضوع فعالیت انتخاب شود. مثلا اگر شرکتی در زمینه صنعتی فعال است رنگ های زرد و مشکی انتخاب مناسبی است. یا برای شرکت های لوازم آرایش رنگ های ملایم مانند صورتی یا گل بهی انتخاب خوبی هستند. همچنین سعی کنید بیشتر از دو رنگ در طراحی لوگو استفاده نکنید. برای آشنایی بهتر با رنگ ها می توانید مقاله روانشناسی رنگ ها در تبلیغات و طراحی گرافیک را مطالعه نمایید.